07/07/2016

Een logo-update nodig?

Geen nieuw logo, maar wel een up(to)date

Stel, je liet ooit een logo ontwerpen. Dat is super natuurlijk. Op dat moment kies je en logo dat je echt aanspreekt. Het past bij de tijdsgeest en bij je bedrijf op dat moment. Maar, tijden veranderen. Dat is nu eenmaal zo en dat is niet anders voor design, voor mode, voor het concept 'mooi'. Niet alles wat 20 jaar geleden aansprak, spreekt ook de dag van vandaag nog aan.

 

Sommige logo's bevatten duidelijke sporen van de tijd waarin ze gemaakt zijn. In de jaren 90 en begin 2000 werkte men bijvoorbeeld vaker met 3D gevoel voor een logo, ging men veel schaduwen gaan gebruiken en voegde men effecten toe. Dat werd toen mooi gevonden en zo hoorde een logo eruit te zien.

Vandaag valt het op dat, ook in logo design, we 'back to the basics' gaan. We gaan een logo strakker ontwerpen, zonder veel (opvallende) effecten en afleidende elementen. Een logo de dag van vandaag mag 'eenvoudig' ogen (wat het daarom niet altijd ís) zodat het in ons hoofd blijft hangen. We doordenken een logo ook en zorgen voor de achterliggende betekenis zodat klanten en potentiële klanten het logo begrijpen.

 

Spijtig genoeg zijn veel logo's gedateerd. Niet omdat ze niet goed ontworpen zijn, gewoonweg omdat de stijl vandaag anders is. Dat maakt het logo niet slecht en het is daarom ook niet steeds nodig een heel nieuw logo te gaan ontwerpen. Vaak willen handelaars hun logo houden omdat het herkenbaar moet blijven bij de mensen -'de klanten kennen ons zo' is dan vaak de uitleg.

 

Daarom is de oplossing: een logo-update. Zo blijven de belangrijke elementen van een logo behouden, maar in een hedendaags kleedje. Zo zal de klant het logo nog herkennen en zal het gedateerd gevoel bij potentiële klanten verdwijnen.

 

Is jouw logo ook gedateerd? Kom dan even naar ons en we hepen je aan een fris en eigentijds logo!

Vragen? stuur ons gerust een mailtje!

Gepost door Sofie Logo Share:

Comments

Geef je mening!

Dit emailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangeduid *