IMI

Logo | Huisstijl

Het Immaculata Maria-instituut werd door pastoor Hendrik Van Eyndhoven opgericht in 1879. Intussen is de school uitgegroeid tot een instituut waar de jongeren voorop staan. Van basisschool tot secundair, iedere leerling kan er zijn plaats vinden in het groot gamma aan opleidingen.

IMI logo ontwerp en huisstijl

DE OPDRACHT

"Wij zijn met de school al enige tijd op zoek naar een vernieuwing/verjonging van het logo van onze school." Het was vooral belangrijk dat het logo uitstraalt waar het IMI voor staat: het samenhorigheidsgevoel waar ieder individu toch zijn plaats kan vinden en zich kan ontwikkelen.

VEREISTEN

Er zijn een aantal belangrijke vereisten waar dit logo moet aan voldoen:

  • de letters 'IMI' moeten erin verwerkt zijn
  • het logo moet jong en fris zijn
  • er moet een link zijn naar het oude logo
oud logo imi
nieuw logo imi

HET PROJECT

Een nauwe samenwerking met het IMI en veel overleg was in dit project zeer belangrijk. Daarnaast hield de school veel rekening met de mening van leerkrachten en leerlingen. Het logo werd met een duidelijke meerderheid van stemmen gekozen uit enkele verschillende voorstellen. Ook het kleurschema was meteen populair.

Naast het logo hebben we een duidelijke huisstijl ontwikkeld waar de kleuren, de lettertypes en leuke elementen steeds terug kwamen. Hierbij hielden we rekening dat ook leerlingen zich aangesproken moeten voelen van een leeftijd van 6 jaar tot een leeftijd van 18 jaar.


imi enveloppe - huisstijl
imi briefpapier - examenpapier - testpapier
imi logo zwartwit grijstinten

REACTIE VAN DE KLANT

"We zijn heel tevreden met jullie ontwerp van het logo en de huisstijl. Alles past perfect bij elkaar.

Bedankt!" - J. Denil